Badania pokazują (raport Polska wieś i rolnictwo), że oznaczenia PRODUKT POLSKI, produkcja ekologiczna UE, Poznaj Dobrą Żywność oraz bez GMO nie tylko są dobrze rozpoznawalne wśród konsumentów, ale też wskazywane jako oznaczenia, które nierzadko wpływają na ich decyzje zakupowe.
Celem działań realizowanych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa pod hasłem #KupujŚwiadomie, jest konsekwentne zwiększanie rozpoznawalności certyfikatów i oznaczeń. Poniżej krótkie podsumowanie wybranych wydarzeń i akcji z 2024 roku:
✅ Rodzime produkty certyfikowane w ramach krajowych i unijnych systemów jakości, a także ze znakiem PRODUKT POLSKI królowały w Warszawie na PGE Narodowym podczas II Festiwalu Polskiej Żywności #KupujŚwiadomie. W strefie producentów, która była sercem festiwalu, swoje wyroby prezentowało ponad stu lokalnych wystawców. W trakcie dwudniowego wydarzenia odbywały się również panele dyskusyjne nt. polskiej żywności, warsztaty i pokazy kulinarne, a także rękodzielnicze. Łącznie odwiedziło nas ok. 10 tys. osób.
✅ Za najlepszą potrawę tegorocznej, IX edycji „Bitwy Regionów”, jury uznało „gęsinę nie tylko na imieninach Marcina, sosem z wina porzeczkowego otuloną, modrą opasaną i hyćką zapijaną, na wielkopolskim talerzu podaną”. Danie przygotowało Koło Gospodyń Wiejskich Feniks Noskowo-Radomice-Strzyżewo z woj. wielkopolskiego. Do konkursu zgłosiło się 2006 KGW i zorganizowano w jego ramach łącznie 117 wydarzeń w całej Polsce.
✅ W kampanii online #KUPUJŚWIADOMIE produkty ekologiczne prezentowaliśmy zalety certyfikowanych produktów z logo produkcji ekologicznej UE, które dają gwarancję jakości, dbałości o środowisko i dobrostan zwierząt. Uczestnicy quizu na temat rolnictwa ekologicznego wykazali się imponującą wiedzą.
✅ Prace nadesłane w konkursie filmowym pn. „Młody Ambasador Regionu” pokazały, że regiony Polski mają się czym poszczycić, a ich młodzi ambasadorzy doskonale potrafią zachęcić do zasmakowania w charakterystycznych dla tych regionów produktach.
✅ Podczas Kiermaszów Wielkanocnych oraz Jarmarków Bożonarodzeniowych #KUPUJŚWIADOMIE zachęcaliśmy do sięgania po krajową żywność prosto od lokalnych wytwórców produktów regionalnych, wytwarzanych w ramach systemów jakości, ekologicznych oraz ze znakiem PRODUKT POLSKI.
Łącznie zrealizowaliśmy 454 projekty, których celem była promocja żywności z oznaczeniami i certyfikatami.
Do zobaczenia na kolejnych wydarzeniach w nadchodzącym, 2025 roku – oczywiście pod hasłem #KupujŚwiadomie!